Onderzoek zonder diagnose
Duidelijke handvatten zonder label
Soms lopen kinderen vast in hun ontwikkeling, gedrag of leren, zonder dat een diagnose nodig is. Ouders, leerkrachten en andere betrokkenen doen hun best om te helpen, maar merken dat de gebruikelijke aanpak onvoldoende werkt. Zij zijn zoekende in wat een kind nodig heeft om zich zo optimaal mogelijk te ontwikkelen en tot zijn of haar recht te komen.
Wij bieden onderzoek zonder diagnose aan voor kinderen vanaf 6 jaar. Ons doel?
Gerichte adviezen en praktische handvatten, zodat ouders, scholen en andere betrokkenen direct verder kunnen.
Wat houdt het onderzoek in?
- We brengen de ontwikkeling van het kind in kaart;
- We hebben oog voor de krachten en leerpunten van het kind;
- We brengen in kaart wat thuis, op school en in de omgeving al geprobeerd is;
- We observeren en analyseren gedrag, emoties en ontwikkeling;
- We geven praktische adviezen die aansluiten bij het kind én de omgeving.
Voor wie is dit geschikt?
Voor kinderen vanaf 6 jaar:
- die moeite hebben om zich te concentreren;
- die vastlopen thuis of op school;
- waarbij ouders en leerkrachten niet meer weten hoe zij hem of haar het beste kunnen helpen;
- die gevoelig reageren op prikkels;
- die snel boos worden of moeite hebben met hun emoties om te gaan;
- die angstig zijn;
- waarbij gedacht wordt aan mogelijk ADHD, autisme etc.
Onze onderzoeken zijn kortdurend, oplossingsgericht en praktisch toepasbaar. Waar nodig wordt na het onderzoek praktische ondersteuning aan kind, ouders en omgeving geboden.
Geen label, wél duidelijke handvatten!